Hirdetés

Hirdetés

Utolsó kommentek

  • Franci1969: üdv, rendszeresen sütök kenyeret, de a burgonyáshoz bl80-at. átlagos boltokban, szupermarketekben... (2012.02.28. 08:22) Burgonyás Cipó
  • llaci56: @milakfeco: Na igen... Igazad van. (2011.10.20. 14:34) Fehér kenyér vs barna kenyér
  • Biopék: @gaveronika: Nehezen tudok erre válaszolni, mivel én még géppel nem sütöttem. Ha rászánod az időt,... (2011.04.23. 19:52) A siker titka: a sikér
  • gaveronika: Kedves biopék! Mitől van az, hogy a gépben sütött kenyerem nagyon morzsálódik? gaveronika (2011.03.10. 14:15) A siker titka: a sikér
  • cirokamiroka: Kedves biópék, két kéredésem lenne: 1. nem kevés a fent leírt kelesztés ideje? 2. Leírnád a teljes... (2011.01.26. 12:36) Varázslatos biokenyér
  • Utolsó 20

Linkblog

Simit-kenyérke

2007.10.05. 17:58 kenyersutesotthon

Hozzávalók:

100 ml. víz,

100 ml.  tej,

100 ml.  olaj

1 tk só

1 tk cukor (lehet 2 is!

Ettől a simit még nem lesz édes.)

30 g élesztő

400 g kenyérliszt

100 g graham liszt

Kenyérsütő géppel bedagasztottam, majd a kelesztés előtt a tésztát kivettem a gépből.

Szalámi alakúra formáztam s 10 vastagabb szeletre felszeleteltem.

A szeleteket kézzel kissé szétnyomtam, de ügyeltem, hogy kerek formájúak maradjanak, majd a közepüket egy kisebb átmérőjű pohárral kilyukasztottam. A maradékokból még 2 tésztát formáztam.

1 tojás fehérjét 1 kanál vízzel kemény habbá vertem, ebben a karikákat először megforgattam, utána pedig 1 tányérka szezámmagban és a 12 karikát 2 tepsibe tettem, több mint a duplájára kelesztettem.

A sütőt 180 fokra felmelegítettem és légkeveréssel a 2 tepsit egyszerre 20 perc alatt megsütöttem. (Félidőben, tehát 10 perc után a tepsiket megcseréltem úgy, hogy az alsó állásban lévőt a felsőbe tettem, a felsőben lévőt pedig alulra, hogy a simitek alja és teteje egyformára süljön.)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://hazikenyer.blog.hu/api/trackback/id/tr25187318

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása